Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Auditcommissie

donderdag 18 april 2024

19:30 - 20:30
Locatie

Commissiezaal 1

Voorzitter
Mart Brouwer de Koning
Toelichting

Als u bij deze vergadering wilt zijn als toehoorder of inspreker, dan graag uiterlijk 18 april, 12.00 uur melden bij de griffie via griffie@heiloo.nl
Dan zorgen wij dat u wordt ontvangen en naar de vergaderzaal wordt begeleid.

Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

  2. 2.a
    Mededelingen door voorzitter
  3. 2.b
    Mededelingen door commissieleden
  4. 2.c

    Voorstel : 
    1. de eerste toezegging over de 213A onderzoeken als afgehandeld te beschouwen en af te voeren van de lijst.
    2. Kan de tweede toezegging over het opvolgen van de aanbevelingen accountant ook worden afgevoerd, nu dit bij het agendapunt managementletter is behandeld op deze auditcommissie ?

  5. 2.d
    Terugkoppeling BUCH raadswerkgroep financiën
  6. 3
    Inspreekrecht
  7. 4.a
    TER ADVISERING
  8. 4.b

    Volgens de verordening op de Auditcommissie Heiloo adviseert de commissie de raad over de uitvoering van de 213A onderzoeken.
    U wordt gevraagd of u nog een advies aan de raad mee wilt meegeven over het jaarplan 2024.
    Beschikbaar gekomen vanuit B&W 26 maart 2024

  9. 5.a
    TER BESPREKING
  10. 5.b

    PH, accountant en controller BUCH zijn uitgenodigd.
    U ontvangt net als voorgaande jaren ter kennisgeving de managementletter.
    De commissie wordt gevraagd om onderling en met de genodigden van gedachten te wisselen naar aanleiding van de Managementletter en issuelijst van de intern auditor.


    TOELICHTING
    In de managementletter rapporteert de accountant over zijn bevindingen en gaat nader in op de stand van zaken ten aanzien van de interne beheersing. De accountant verstrekt per entiteit een managementletter, zowel voor alle gemeenten als voor de werkorganisatie BUCH. De managementletter van de werkorganisatie BUCH is uitgebreider, omdat de werkorganisatie eindverantwoordelijk is voor een aantal processen (zoals de salarisbetalingen en ICT). De managementletter is gericht aan de gemeentesecretaris respectievelijk directeur BUCH. Bijgevoegd is ook de rapportage / issuelijst van de intern auditor.


    Tijdens de februarivergadering was de managementletter nog niet beschikbaar gesteld aan de raad. Daarom is deze extra vergadering ingelast.

  11. 6
    Informatie-uitwisseling commissieleden
  12. 7
    Sluiting