- Locatie
raadzaal
- Voorzitter
- Mart Brouwer de Koning
- Agenda documenten
Agendapunten
-
01Opening
-
02
1>kennismaking met de voorzitter en een lid van de RK
2>het leveren van suggesties voor de groslijst van mogelijke onderzoeksonderwerpen.
Zie voor het totaaloverzicht aangeleverde thema's de terugkoppeling van deze vergadering
Bijlagen
-
03.a
Akkoord met ( aangepaste ) agenda ?
Punt 7B is vervallen.
Verder geen opmerkingen
-
03.bMededelingen door commissieleden
-
03.c
Akkoord?
Bijlagen
-
04Inspreekrecht
-
05
Dhr. van Nass was namens Heiloo aanwezig bij de laatste raadswerkgroep en zal een terugkoppeling geven.
Zie ook het afsprakenlijstje. -
05.aTER ADVISERING
-
06
Controleprotocol 2023-2025 en het Normenkader 2023 voor de accountantscontrole jaarrekening 2023, alsmede de actualisering van de Financiële verordening en de Verordening controle financiële beheer en organisatie (voorheen Controleverordening geheten)
De raad besluit de volgende financiële beleidsstukken vast te stellen:
1. Het Controleprotocol gemeente Heiloo 2023-2025;
2. Het Normenkader gemeente Heiloo 2023;
3. De Financiële verordening gemeente Heiloo 2024;
4. De Verordening controle financiële beheer en organisatie (artikel 213 Gemeentewet) gemeente Heiloo 2024.Bijlagen
-
07.aTER BESPREKING
-
07.B
B&W heeft dit stuk besproken op 13 februari en aangehouden.
Agendering volgende commissie.
De commissie wordt gevraagd om onderling en met de genodigden van gedachten te wisselen naar aanleiding van de Managementletter.
In de managementletter rapporteert de accountant over zijn bevindingen en gaat nader in op de stand van zaken ten aanzien van de interne beheersing. De accountant verstrekt per entiteit een managementletter, zowel voor alle gemeenten als voor de werkorganisatie BUCH.
~~
~~
Jaarlijks bespreekt de auditcie de managementletter. PH, accountant , intern auditor en controller zijn daarbij ook altijd uitgenodigd. Deze managementletter is primair bedoeld voor directie en MT van de werkorganisatie en kan worden gebruikt om de kwaliteit van het financiële beheer en werkprocessen verder te verbeteren. Ook de follow up van eerder adviezen van de accountant komt aan de orde. -
8Informatie-uitwisseling commissieleden
-
9Afsluiting