- Locatie
Commissiezaal 1
- Voorzitter
- Linda Veerbeek
- Toelichting
-
Commissie terugkijken?
U kunt de commissies vanaf de dag na de commissies terugkijken via de website.
Uitzending
Agendapunten
-
01
Bijlagen
-
02
Het voorliggende bestemmingsplan gaat over het mogelijk maken van de bouw van één vrijstaande woning op het perceel waarop in de huidige situatie nog een bedrijfsbestemming aanwezig is. Het ontwerp van dit bestemmingsplan heeft 6 weken ter inzage gelegen zodat belanghebbenden hierop konden reageren (zienswijzen). Er zijn geen zienswijzen ontvangen.
Het college adviseert de raad op 22 april 2024 het volgende besluit te nemen:
1. het bestemmingsplan 'Runxputteweg tussen 24-26 bestaande uit een toelichting, planregels, verbeelding, bijlagen en geometrisch bepaalde planobjecten zoals vervat in een GML- dataset met Planidentificatie: NL.IMRO.0399.BPRunxputteweg2426-0301 ongewijzigd vast te stellen;
2. op grond van artikel 6.12 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro), ten aanzien van het bestemmingsplan ‘Runxputteweg2426’, geen exploitatieplan vast te stellen omdat verhaal van kosten anderszins is verzekerd;
3. de voor herontwikkeling van het perceel 'Runxputteweg tussen 24-26' benodigde begrotingswijziging vast te stellen;
4. te bepalen dat voor de bepaling van de geometrische planobjecten gebruik is gemaakt van een ondergrond die is ontleend aan de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) met datum 1 november 2023;
5. overeenkomstig artikel 3.8 Wro het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan 'Runxputteweg tussen 24-26’ in Heiloo te publiceren in de plaatselijke uitgave Uitkijkpost en het digitale Gemeenteblad van gemeente Heiloo op de website officiëlebekendmakingen.nl en het bestemmingsplan 'Runxputteweg tussen 24-26' voor een beroepstermijn van zes weken ter inzage te leggen.
Commissie-advies d.d. 8 april 2024 aan de raad:
De commissie adviseert de raad om tijdens de raadsvergadering op 22 april 2024 het voorstel van de concept-agenda te halen. De fractievertegenwoordigers van Heiloo-2000, PvdA, VVD, D66, CDA en Heiloo Lokaal hebben geen inhoudelijke standpunten gegeven.
De fractie GBH was niet aanwezig.Bijlagen
-
03
De voorliggende verordening is een document waarin allerlei regels uit verschillende bestaande verordeningen (APV, Erfgoedverordening, Aansluitverordening) zijn overgenomen. Deze regels dienen allemaal opgenomen te worden in het omgevingsplan van de gemeente Heiloo (nav de inwerkingtreding van de omgevingswet). De gemeente heeft tot 2032 de tijd om dit omgevingsplan gereed te hebben. Als tussenstap wordt voorgesteld de Verordening fysieke leefomgeving vast te stellen en als gevolg hiervan dienen tevens enkele artikelen in de legesverordening aangepast te worden.
Het college adviseert de raad op 22 april 2024 het volgende besluit te nemen:
1. De Verordening fysieke leefomgeving Heiloo 2024 vast te stellen
2. De legesverordening Heiloo 2023 (technisch) te wijzigen
Commissie-advies d.d. 8 april 2024 aan de raad:
De commissie adviseert de raad unaniem positief over het voorstel op basis van de standpunten van de fractievertegenwoordigers van Heiloo-2000, PvdA, VVD, D66, CDA en Heiloo Lokaal. Het voorstel wordt doorgeleid naar de raadsvergadering op 22 april 2024.
De fractie GBH was niet aanwezig.Bijlagen
-
04
Nadeelcompensatie is een vergoeding voor schade als gevolg van een planologische maatregel. Voorheen heette het planschadevergoeding. In voorliggende verordening zijn regels opgenomen over het aanvragen van nadeelcompensatie, dus een vergoeding.
Het college adviseert de raad op 22 april 2024 het volgende besluit te nemen:
1. De verordening Nadeelcompensatie gemeente Heiloo vast te stellen
Commissie-advies d.d. 8 april 2024 aan de raad:
De commissie adviseert de raad unaniem positief over het voorstel op basis van de standpunten van de fractievertegenwoordigers van Heiloo-2000, PvdA, VVD, D66, CDA en Heiloo Lokaal. Het voorstel wordt doorgeleid naar de raadsvergadering op 22 april 2024.
De fractie GBH was niet aanwezig.Bijlagen
-
05
Per 1 januari 2024 is de inzamelfrequentie van het restafval gewijzigd van 1 keer per 3 weken naar 1 keer per 4 weken. Dit kan een probleem vormen voor inwoners met medisch afval. Voorgesteld wordt om voor deze inwoners een afvalpas of een extra container voor restafval aan te bieden.
Het college adviseert de raad op 22 april 2024 het volgende besluit te nemen:
1. Artikel 3 in de Verordening tegemoetkoming medisch afval Heiloo 2021 als volgt te wijzigen:
Artikel 3 Tegemoetkoming
1. De tegemoetkoming bedraagt € 67,50 per jaar.
2. In aanvulling op de tegemoetkoming bedoeld in het eerste lid kan de belastingplichtige:
a) een afvalpas aanvragen die toegang verschaft tot de ondergrondse restafvalcontainers tegen het geldende tarief voor een inworp. De afvalpas wordt verstrekt naast de al op het adres aanwezige rolcontainer; óf
b) een extra 240L rolcontainer voor restafval aanvragen. De rolcontainer wordt kosteloos verstrekt. Voor het ledigen geldt het variabele tarief voor de 240L rolcontainer.
2. Dit besluit in werking te laten treden met ingang van de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2024.
Commissie-advies d.d. 8 april 2024 aan de raad:
De commissie adviseert de raad unaniem positief over het voorstel op basis van de standpunten van de fractievertegenwoordigers van Heiloo-2000, PvdA, VVD, D66, CDA en Heiloo Lokaal. Het voorstel wordt doorgeleid naar de raadsvergadering op 22 april 2024.
De fractie GBH was niet aanwezig.Bijlagen
Toezeggingen
Titel 2024-16 Verordening tegemoetkoming medisch afval